Friday 30 October 2020

doručak / nije život samo hrana

You can find the RECIPE for this chia breakfast bowl on my new blog - Sunberry Jam.


Tako često ljudi misle da kuhari i gastro blogeri doma svaki dan jedu kao kraljevi... Istina je da ti se i ne da baš. Kada radiš kao kuhar(ica) u restoranu, često ti se ne da i doma raditi neka posebno razrađena jela, nego pokušavaš jesti što praktičnije i jednostavnije kako bi ti ostalo vremena i za druge stvari jer nije život samo hrana... Ako blogaš o hrani, velika je vjerojatnost da imaš i neki (drugi) posao uz to i opet nije napeto da ti se život vrti oko hrane. Evo često me pitaju jedem li doma svaki dan nešto lijepo. Ali meni je hrana sama po sebi dovoljno lijepa i najčešće pojedem samo neko voće ili kuhanu rižu i sirovo povrće ili salatu s malo domaćeg octa i soli. Miso juhu s tofuom i brokulom (samo prelijem sve vrelom vodom i pojedem). Chia sjemenke u biljnom mlijeku. Jednom u mjesec i pol ispečem štrucu soda kruha od zobi i pira i onda 10 dana jedem istu stvar za (do)ručak, dok ne riješim taj kruh. Obično ostane i za mrvice... I onda napravim dugu pauzu jer zapravo ne podnosim većinu žitarica. Najdraže mi je kad si nakuham povrtnog temeljca i rižinih rezanaca, uzmem tofu i zelenje i 5 dana imam istu miso juhu za ručak, a samo ju trebam složiti. Za večeru salata, samo narežeš i pojedeš. Sigurno vi doma imate uzbudljivije dane u kuhinji. Zašto ovo pišem zapravo? Da skužite da vam za hraniti se cjelovito nije potrebno puno vremena, samo malo organizacije. Budući da me najčešće pitate za ideje za doručak, podijelit ću što sam jela zadnjih tjedan dana. Prijateljica mi je donijela hrpu domaćih jabuka iz vrta, obje smo radile pekmeze od ljetnog i jesenskog voća bez šećera ili s malo kokosovog šećera i imala sam tu neku zalihu hrane za iskombinirati (eto baš uzbudljivo). Ispekla sam cijeli protvan jabuka u pećnici na 180 °C oko 20 minuta, pustila da se ohlade i spremila u frižider. Napravila sam veliku staklenku chia pudinga u domaćem mlijeku od lješnjaka (čas posla, blender pa procijediš), da imam dovoljno za 4 dana. Ispekla lješnjake u pećnici na 150 °C oko 20 minuta, ostavila da se ohlade i spremila u staklenku. To je sve bilo gotovo usput, dok sam prala suđe, veš, pospremala stan... i iduća 4 dana sam imala doručak za 10 sekundi. Stavila bih chia puding u zdjelicu, dodala jabuke, pekmez i šaku lješnjaka i to je to. Kada idem rano u grad, složim isto to u staklenku i uzmem u ruksak. I znate kaj, meni je to bila kraljevska gozba. Svaki dan. Ok, sutra možda opet mlatim voće i gladujem do navečer jer mi se ne da razmišljati što ću jesti, ali to mogu jer znam da sigurno neću otići u pekaru kad ogladnim, to mi uopće nije opcija. Vidite koliko je jednostavno. Ovo je bio recept a niste ni skužili. Probajte!





No comments:

Post a Comment

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License